-->

Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Žiadne otázky bez odpovedí


29.04.2014

Dobrá rada bola vždy vzácna komodita. To však neznamená, že jej cena musí byť automaticky vysoká. Získať fundované odpovede na nezodpovedané otázky môže byť až prekvapujúco jednoduché. Stačí sa opýtať a pritom neopustiť vlastnú zónu komfortu.

Dobrá rada bola vždy vzácna komodita. To však neznamená, že jej cena musí byť automaticky vysoká. Získať fundované odpovede na nezodpovedané otázky môže byť až prekvapujúco jednoduché. Stačí sa opýtať a pritom neopustiť vlastnú zónu komfortu.

Každý z nás nosí v hlave otázky, na ktoré by rád poznal odpovede. Na niektoré musí človek nevyhnutne prísť sám, na väčšinu však odpovede poznajú iní. Dostať sa k nim pritom nemusí byť vôbec ťažké.

Spýtajte sa na čokoľvek
 

Na internete je množstvo informácií, no niekedy to, čo hľadáme, nemá podobu uceleného článku niekde na Wikipedii alebo tabuľky. Dvojica bývalých zamestnancov sociálnej siete Facebook takto vysvetlila dôvody založenia projektu Quora, postaveného výlučne na otázkach a odpovediach návštevníkov. To bolo v roku 2010. O rok neskôr mala Quora už viac ako pol milióna registrovaných užívateľov a dnes patrí medzi informačné zdroje, ktoré stoja za povšimnutie.

Výhodou projektu Quora je absencia akýchkoľvek obmedzení pri kladení otázok. Prečo je tráva zelená? Ako získať prácu vo vychytenej investičnej banke? Cítia zvieratá žiaľ? Čo má na práci ekonóm v Google? To je len náhodný výber otázok, ktoré možno nájsť v útrobách projektu Quora. Otázky sú členené do oblastí, a ak máte k niektorej blízko, môžete vybranú oblasť sledovať. Na zozname odpovedajúcich sú aj prominentné mená, takže pod odpoveďami nie je problém nájsť napríklad Michaela Della (zakladateľa spoločnosti Dell) či herca Ashtona Kutchera. Zvedavým mysliam môže k dokonalosti chýbať len jediná vec – celý projekt je výlučne v angličtine.

Komunita vie viac
 

Autor tohto článku bol pred niekoľkými týždňami odsúdený na dlhé čakanie v rade na pošte. Jediným vizuálnym rozptýlením bola obrazovka, na ktorej v päťminútových intervaloch počítač naživo „žreboval“ dvadsiatku náhodných čísel z 80, ktoré pre iných mohli znamenať peňažnú výhru. Na číslach nebolo veľa zaujímavého. Až na to, že v piatich vyžrebovaných sériách boli aspoň tri po sebe bezprostredne idúce čísla.

Náhodné rozptýlenie sa stalo inšpiráciou pre oprášenie znalostí kombinatoriky aj programovania. Po niekoľkých dňoch však začínalo byť jasné, že „fígeľ“ bude potrebné hľadať inde. A najlepšie u ľudí, ktorí tiež patria k fanúšikom matematiky.

Voľba padla na „komunity“ vytvorené ako súčasť sociálnej siete Google+. Položený problém vyvolal rozsiahlu diskusiu, ktorú ukončil až americký učiteľ matematiky a nadšenec programovania. Na svojom matematickom blogu zverejnil riešenie, ktoré obsahuje viac rovníc ako sprievodného komentára a ani s prižmúreným okom ho nemožno označiť za krátke.

Znalosť komunity, teda ľudí so spoločným záujmom, je elegantným spôsobom, ako nájsť odpoveď  na akúkoľvek otázku, ale aj spoznať nových ľudí. Na Google+ existujú tisícky rôznych komunít, stačí si len vybrať. A ak niektorá nevyhovuje, nie je problém vytvoriť si vlastnú. Aj v tomto prípade je však znalosť angličtiny veľkou výhodou.

O peniazoch po slovensky
 

To, že tento článok čítate v Partners News, môže o vás prezradiť viacero vecí. Napríklad to, že predmetom vášho záujmu je práve oblasť osobných financií alebo finančných služieb. Aj v tomto prípade existuje ľahko dostupná možnosť dopátrať sa k otázkam, ktoré vás zaujímajú.

Naviesť k správnej odpovedi môže portál FinančnéSlužbyInak.sk, za ktorým stojí spoločnosť Partners Group SK (vydavateľ Partners News). Portál bol oficiálne spustený v máji 2001. „Myšlienka založiť poradenský web vznikla prirodzene na základe množstva otázok od klientov, návštevníkov nášho firemného webu alebo médií, ktorí sa dennodenne pýtajú na finančné rady, odporúčania alebo názory,“ hovorí marketingová riaditeľka Partners Group SK Jana Mokráňová.

Poradenský portál má jednoduchú štruktúru, ktorá nedovoľuje zablúdiť. Osoh z nej budú mať najmä tí, ktorí sa potrebujú zorientovať o oblasti ochrany príjmov, majetku, zabezpečenia detí či budúceho dôchodku alebo budú potrebovať poradiť v otázkach investovania. Prednosťou voči predchádzajúcim projektom je to, že pri kladení otázok si vystačíte so slovenčinou.