-->

Nastavenie cookies

Na našej webovej stránke používame cookies.

Niektoré z nich sú na fungovanie stránok nevyhnutné, ale o tých ostatných môžete rozhodnúť sami.

Viac informácií o súboroch cookies a ochrane údajov.

Prichádzajú nové indexy, budú merať skóre firiem na Twitteri


02.12.2021

Čo si myslíte o akciách Applu? Fandíte Microsoftu, Netflixu či Amazonu? Roky platilo, že nech si o nich myslíte čokoľvek, všetkým ostatným je to jedno. Ani vaše najväčšie nadšenie z ktorejkoľvek akcie nemalo žiadny vplyv na to, či jej cena šla nahor alebo nadol. To sa však mení.

Pre korektnosť: to, čo si myslíte alebo čo budete hovoriť známym o akciách, je aj naďalej bezvýznamné. Ak však svoj názor zverejníte na Twitteri, bude mať svoju váhu. Znie to šialene? Najnovšie spojenectvo sociálnej siete a analytickej spoločnosti S & P Dow Jones (ktorá stojí napríklad za indexmi S & P 500 či Dow Jones) v tom prípade šialenstvo premieňa na skutočnosť.

Výsledkom partnerstva, ktoré bolo ohlásené v polovici novembra, je vytvorenie indexu, ktorý bude monitorovať názory používateľov Twitteru na vybrané akciové tituly. Spolupráca potvrdzuje rastúci vplyv sociálnej siete vo svete financií. Od roku 2013 môžu napríklad americké verejne obchodované spoločnosti používať Twitter ako platformu na vydávanie firemných správ, vrátane hospodárskych výsledkov. Hacknuté účty či tweety (krátke správy) vplyvných influencerov dokážu výrazne rozhýbať ceny akcií.

Výsledkom neobvyklej spolupráce majú byť dva indexy. Prvý bude analyzovať tweety týkajúce sa 200 firiem v báze indexu S & P 500 s najlepším „sociálnym skóre“, druhý bude monitorovať o štvrtinu menej akciových titulov. Či nové indexy pomôžu zlepšiť investičné rozhodnutia ľudí a profesionálnych finančníkov, možno dnes len tipovať. Pre istotu však buďte na Twitteri opatrní, keď budete frustrovaní z niektorej akcie, ktorú budete vlastniť.