Mesiac finančnej gramotnosti v štyroch mestách na Slovensku


19.10.2018

V rámci Mesiaca finančnej gramotnosti sa v mesiaci september uskutočnila séria podujatí zameraných na tému finančnej gramotnosti. Ich cieľom bolo upriamiť pozornosť verejnosti na tému správnych finančných návykov a finančného plánovania.

V Bratislave, Žiline, Košiciach a Banskej Bystrici sa uskutočnili podujatia pod hlavičkou Mesiac finančnej gramotnosti. Všetky podujatia boli organizované v inovovanom koncepte, ktorý priniesol prepojenie viacerých aktivít zameraných na rôzne cieľové skupiny. Každý si tak prišiel na svoje a získal možnosť oboznámiť sa s témou osobných financií. Návštevníci sa mohli porozprávať s odborníkmi na tému finančných zlozvykov a vhodného finančného správania sa, preveriť si svoj finančný kvocient či porozprávať sa na rôzne témy zo života.

Pre tých najmenších návštevníkov bolo pripravené divadielko a detský kútik. Program pre dospelých zahŕňal rôzne vstupy na atraktívne témy, napríklad cestovanie zastrešené cestovateľmi a blogermi, tému bývanie zastrešili profesionálni realitní makléri, na tému dôchodok sa vyjadrili hostia z OZ Aksen - aktívny senior a o materskej dovolenke porozprávala známa modelka a propagátorka zdravotného štýlu Mirka Luberdová.

“Návštevníci reagovali na pripravený program veľmi pozitívne. Sme veľmi radi, že sa nám podarilo upútať pozornosť a priniesť do našich stánkov množstvo návštevníkov,” sumarizuje podujatia Monika Remiašová, marketingová manažérka spoločnosti. “Počas celého trvania podujatí prebiehala v stánkoch živá debata na témy financií, osobného rozpočtu a finančného plánovania. Návštevníci si odniesli množstvo cenných rád a dozvedeli sa tiež o našej službe finančného plánovania.”

Všetkými podujatiami moderátorsky sprevádzal populárny Vlado Voštinár, ktorý zároveň dobre dopĺňal pozitívnu náladu v stánkoch. Okrem náhodných návštevníkov z nákupného centra a hostí ozvaných samotnými spolupracovníkmi sa podujatí zúčastnili aj pozvané stredné školy. “Aktívna spolupráca so školami počas mesiaca finančnej gramotnosti bola tohtoročnou novinkou a veľmi nás potešili pozitívne reakcie. Pozvané školy sa aktívne zapojili a navštívili naše podujatia v Žiline a v Košiciach. Ostatné eventy sa konali mimo školské dni,” doplnila M. Remiašová. Spolupracovníci spoločnosti pripravili pre školy prezentácie a všetci študenti si mohli urobiť FQ test. Za vyplnenie FQ testu dostali sladkú odmenu – donut v korporátnych farbách spoločnosti.

Všetci návštevníci, ktorí sa rozhodli otestovať si svoje finančné vedomosti, sa tiež automaticky zapojili do súťaže o 3 x iPad. Všetky sprievodné aktivity a motivačné faktory doplnené prácou spolupracovníkov, ktorí aktívne komunikovali s návštevníkmi počas celého dňa, spolu vytvorili vynikajúcu atmosféru Mesiaca finančnej gramotnosti. Populárne eventy sa tak podarilo tento rok v novom koncepte posunúť na novú, ešte vyššiu úroveň.